Berlingske Business

Carlsberg solgte færre øl i 2017 - men flere specialøl

VIS 1664 Blanc 2017 - 20180207
Carlsbergs salg af specialøl steg med 29 procent i 2017. Free/Carlsberg

Bryggerikoncernens salgsvolume faldt i 2017 med to procent, mens salget af specialøl steg med 29 procent.

København. Carlsberg solgte samlet set færre øl i 2017 end året før, men salget af specialøl steg.

Der blev specielt langet flere øl af mærkerne Grimbergen og 1664 over disken.

Her steg salget med henholdsvis 15 og 46 procent, mens den samlede organiske salgsvolume - altså vækst uden opkøb af andre virksomheder - faldt med to procent.

Det viser bryggerikoncernens årsregnskab, der er fremlagt onsdag morgen.

CARLSBERG-RESULTS/

Specielt i Schweiz var der fart på serveringen af specialøl.

»Vores kerne mainstreamøl, Feldschlösschen, leverede gode resultater, og vi voksede vores mikrobryggeri- og special samt alkoholfri øl godt foran markedet, hvilket resulterede i et positivt prismix,« skriver Carlsberg i regnskabet.

Der blev ligeledes solgt flere alkoholfri øl i Vesteuropa. Her steg salget med 15 procent i 2017.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen