Berlingske Business

Canada vil overtale USA til en frihandelsaftale

SWITZERLAND WORLD ECONOMIC FORUM WEF
Canadas premierminister Justin Trudeau siger, at han er i gang med at overbevise USA om, hvor godt NAFTA er. Foto:

Den canadiske premierminister, Justin Trudeau, sagde i sin tale på World Economic Forum i Davos, at han er i gang med at overbevise USA om fordelene ved en frihandelsaftale mellem Canada, USA og Mexico.

Det skriver Financial Times.

epaselect USA TRUMP RALLY

Justin Trudeau tog scenen i Davos under World Economic Forum, hvor han bekræftede, at Canada har afsluttet diskussioner om at underskrive en ny og ambitiøs Stillehavsaftale, der skal efterfølge den frihandelsaftale for regionen, som Donald Trump trak USA ud af i starten af hans præsidentperiode.

Trudeau arbejder desuden på en nordamerikansk handelsaftale.

»Vi arbejder meget hårdt på at sikre, at vores naboer i syd skal anerkende, hvor godt Nafta er,« sagde Justin Trudeau i sin tale på World Economic Forum. Det skriver Financial Times.

20BUSDAVOS-MEETINGTOWN-14#2.jpg

Ifølge Financial Times, ville Justin Trudeau blandt andet med sin tale overbevise USA om, at en frihandelsaftale vil gavne virksomheder og borgerne i alle de nationer, der deltager i samarbejdet.

11 nationer, heriblandt Canada og Mexico, indgår i det nye Stillehavssamarbejde.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen