Berlingske Business

Canada snupper sejren i vækstdyst

12BUSPIX-EY-130845.jpg
Årets Entrepreneur of the Year-konkurrence blev traditionen tro afholdt i Monaco, hvor en canadisk virksomhed løb af med sejren. Foto: PR

Det blev den canadiske fødevareproducent AGT, der stjal rampelyset til virksomhedskonkurrencen EY Entrepreneur of the Year i Monaco.

Finalen i virksomhedskonkurrencen EY Entrepreneur of the Year løb af stablen lørdag aften, og vinderen blev den canadiske virksomhed AGT Food and Ingredients Inc.

Den glamourøse konkurrence blev som sædvanlig afholdt i fyrstedømmet Monaco, og den kulminerede lørdag aften med finalen, hvor AGT blev udråbt til årets vækstskaber. Virksomheden vandt på grund af sine resultater og sin historie. Sidstnævnte handler blandt andet om, at stifteren Murad Al-Katib tror på, at det canadiske landbrug har brug for at blive diversificeret og satse på nye afgrøder.

Den fynske virksomhed Micro Matic var det danske indspark i konkurrencen. Micro Matic producerer udstyr til fadølsanlæg, og det gør den så godt, at den i dag er en af verdens største inden for sit felt.

31BUSThorning-Regeringen-vi.jpg

Micro Matics adm. direktør, Søren K. Vilby, var rejst til Monaco sammen med blandt andet EYs danske konkurrenceansvarlige, Søren Smedegaard Hvid, som mener, at Micro Matic godt kan gå stolte fra konkurrencen, selv om det altså ikke blev det danske bidrag, der vandt.

»Jeg ønsker Murad Al-Katib tillykke med sejren. Vinderen kåres af en jury af virksomhedsejere, og de vælger kun én vinder blandt et felt af succesfulde virksomheder, der har vundet i deres marked og deres land,« siger Søren Smedegaard Hvid og tilføjer:

»Micro Matic og Søren K. Vilby har gjort det rigtigt godt, og i de seneste fire dage har de fået stor anerkendelse og respekt.«

ey

Det var 17. gang, at verdensfinalen i det, der bliver kaldt både erhvervslivets verdensmesterskab og en Oscar-uddeling for erhvervslivet, blev afholdt. Finaleeventet strakte sig over flere dage, hvor de flere end 50 deltagervirksomheder var været under juryens lup.

Konkurrencen begyndte i 1986 i USA og er senere blevet international. Konkurrencen har både et regionalt, nationalt og et globalt niveau. Det er revisionshuset EY, der står bag konkurrencen. Berlingske er dansk mediepartner på konkurrencen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen