Berlingske Business

Business Update: Novos priskrig, disruption i advokatbranchen og den unge læges gode idé

111for

God morgen.

Novo Nordisks trængsler på det vigtige amerikanske marked er langt fra overvundet. Den tidligere danske børsdarling har opgivet at holde sit store fremtidshåb Tresiba ude af den amerikanske priskrig på insulin. For et år siden afviste topchef Lars Rebien Sørensen pure, at rabatfælden ville klappe om Tresiba. I dag medgiver Novo, at midlet er hårdt ramt af priskrigen.

Vi lever længere og længere, og derfor vil regeringen sætte danskernes pensionsalder op med et halvt år. Men regeringen kan roligt lægge sig i selen og skrue endnu mere op for pensionsalderen. I alt 60 økonomer er med i Berlingske Business' »Økonompanel«, og dem har vi bedt forholde sig til, om politikerne bør forhøje pensionsalderen med mere end et halvt år. Hertil svarer halvdelen af økonomerne ja. Læs hvorfor.

Først kvittede han sit +70.000 job hos advokatfirmaet Plesner. Så tog han på bryllupsrejse og brændte hele opsparingen af. Og så startede Søren Munk Hansen ellers en virksomhed, hvor han sammen med to andre makkere fra advokatbranchen nu er godt i gang med at gøre op med en af digitaliseringens helt store onder. Læs om de unge advokatspirer, som vil vende op og ned på branchen.

Her til morgen har vi også publiceret tredje afsnit af Berlingske Business' podcast »Succes Kriteriet«. Her kan du møde Danmarks yngste læge nogensinde, Habib Frost, som stod i en situation, hvor han ikke kunne redde et barn - men det gav ham ideen til en banebrydende behandling. Hør ham fortælle om produktudvikling i samarbejde med ingeniører og forretningsfolk, og business angel Birgit Aaby giver tips til iværksættere om at finde investorer.

God fornøjelse og god dag

Sonny Wichmann, jourhavende på business.dk

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen