Berlingske Business

Business Update: Mistillid til Skat og Teslas hold kæft-bolsje

2608

Godmorgen!

I dag vil skatteminister Karsten Lauritzen (V) præsentere en stor plan, der skal rette op på vores allesammens skandaleramte skattevæsen. Og det er en plan, der lander på et tørt sted. En helt ny Gallup-undersøgelse viser, at befolkningen har endog meget stor mistillid til Skat.

Om planen også indeholder udskiftning i toppen af Skat, vides endnu ikke, men stod det til befolkningen, så mener seks ud af 10 danskere ikke, at Skats direktør, Jesper Rønnow Simonsen, kan fortsætte i sit job.

Elbilsproducenten Tesla er ikke meget for at få fejl og mangler frem i dagens lys. Tesla bruger særlige fortrolighedserklæringer til at forhindre offentlighed om klager fra danske Tesla-ejere. Hvis Tesla skal håndtere en sag for en kunde, skal kunden skriftligt love at holde mund om sagen. FDM skoser, hvad bilejernes organisation kalder et »problematisk hold kæft-bolsje«. Det svækker tilliden til branchen, mener DI-direktør.

Bestyrelsen i A.P. Møller - Mærsk tager nyt skridt i det store arbejde med at finde en ny strategi, der vil ændre selskabet markant. Flere banker skal nu hyres til at assistere koncernen med at splitte den op, erfarer Berlingske. Og bankerne står i kø, skriver virksomhedsredaktør Jesper Kongskov.

Husk at følge med i vores blogs, hvor der ofte er nye og forfriskende syn på erhverv og arbejdsliv. Læs bl.a. direktør fra det rådgivende ingeniørfirma NIRAS, Allan J. Christensen, der sår tvivl om MUS-samtalernes værdi.

Skatteministerens bebudede plan for at rette op på Skat er en af dagens helt store begivenheder, som vi følger tæt. I Business-kalenderen fortæller vi, hvad der ellers sker.

Med alle ønsker om en god dag.

Anders Rostgaard, dagens onlineansvarlige

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen