Berlingske Business

Business Update: Kerneforretning gør ondt på A.P. Møller, økologien buldrer frem og whisky-eventyr i Thy

Aaa

Godmorgen

Hvis Søren Skou skal tage noget godt med sig fra præsentationen af sit første regnskab som topchef i A.P. Møller – Mærsk, så er det, at der i det mindste er god plads til forbedringer. Som onsdagens kursfald på 7,2 procent til B-aktien vidner om, så skuffede shipping- og oliekæmpen gevaldigt med sit tredjekvartalsregnskab, der først og fremmest blotlagde, at hovedforretningen, Maersk Line, sejler i store markedsudfordringer.

Modsat Mærsk så har økologien vind i sejlene herhjemme: Den grønne økorevolution når nemlig nye højder i Danmark. Økologiske fødevarer er fortsat i vækst, og i snart hver en afkrog af landet fylder danskerne deres indkøbs­kurve med stadig flere økologiske varer. 2016 er et fantastisk år for økologien, lyder det fra Føtex og Kvickly.

Fantastisk dækker nok også meget godt fornemmelsen lige nu på slægtsgården Gyrup i Thy. Her har man lige fået en af den slags anerkendelser, der potentielt kan forandre liv. Læs historien om den skotske whiskygud, der lige har skamrost Thy-families single malt.

Dagen byder på regnskaber fra GN Store Nord og Scandinavian Tobacco. Læs i øvrigt Business-kalenderen.

Med ønsket om en god dag

Jesper Woldenhof

Jourhavende, Business.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen