Berlingske Business

Business Update: Danske unge ikke klar til fremtidens arbejdspladser og Finanstilsynet advarer banker om »Nicklas Bendtner-syndromet«

Billede
Danske unge bliver efterladt på perronen i den globale kamp om arbejdspladser, hvis de ikke hurtigt får udviklet kompetencer, der gør dem attraktive på fremtidens arbejdsmarked.(Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2013) Foto:

Godmorgen

Robotterne kommer, arbejdspladserne forandrer sig, men danske unge er ikke klar. Nyt internationalt studie sender unge danskere langt ned på ranglisten over lande med de rette kompetencer til fremtidens arbejdsmarked. Danmark »har et problem«, siger forsker. Hos ingeniørvirksomheden NIRAS har de taget ansvar for at uddanne den type arbejdskraft, som de skal bruge i fremtiden.

Opblomstringen på boligmarkedet i København og Nordsjælland har fået en række jyske lokal- og regionalbanker til rette fokus mod København for at få del i væksten. Finanstilsynet advarer bankerne om »Nicklas Bendtner-syndromet«, hvor de københavnske fristelser risikerer at tage overhånd. Vækstivrige banker og dets topchefer har ofte mere fokus på at pumpe balancen op end at foretage den mere kedelige, men ikke desto mindre vigtige kreditvurdering, skriver Jens Chr. Hansen i en kommentar.

FDBs ikoniske møbelklassikere har fået nyt liv med en relancering, og nu får møblerne også deres egne butikker. Foreløbig åbner Coop møbelforretningen FDB Møbler i Lyngby. Hvis det går godt, er flere på vej.

Dagen byder på årsregnskab fra Bang & Olufsen.

Med ønsket om en god dag

Jesper Woldenhof

Jourhavende, Business.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen