Berlingske Business

Business Update: Buræg eller ej, spionagetest og sommerhusenes vindere

Burhøns Buræg
Burhøns Foto:

Godmorgen

Flere førende fagfolk efterlyser nu en mere nuanceret tilgang i den ophedede debat om buræg. De seneste 12 måneder har landets detailhandel varslet en udfasning af de omdiskuterede æg, sådan at det efter 2020 ikke længere vil være muligt at købe buræg i danske supermarkeder. Men tilgangen er unuanceret, og debatten er for sort-hvid, lyder det fra flere fagfolk, Berlingske Business har været i kontakt med.

Mange sommerhusejere vil være nødt til at acceptere et økonomisk tab, hvis de skulle sælge i dag. Det skyldes, at priserne er faldet ganske meget under krisen i slutningen af 00erne og først i 10erne. Beregninger foretaget af Nordea Kredit for Berlingske Business viser, hvor store tabene eller gevinsterne er – afhængigt af, hvor i landet og hvornår man har købt sit sommerhus.

Fra buræg og sommerhuse til noget helt andet. Danske virksomheder kan nu selv tage en spionagetest og få ren besked om, hvor godt rustet de står mod de konkurrenter og fremmede stater, som helt sikkert ikke vil dem noget godt, når de forsøger at aflure virksomhederne deres dybeste forretningshemmeligheder og værdifulde data.

Det bliver et særdeles varmt efterår for realkreditten. Ikke mindre end to rapporter om tingenes tilstand i realkreditsektoren og en ny prisportal ser dagens lys i de kommende måneder. Der er skarpt fokus på realkredit i kølvandet på de prisstigninger, flere selskaber har gennemført i år.

Dagen byder på en række mindre regnskaber fra Capinordic, Danske Andelskassers Bank, Østjydsk Bank og AaB. Læs om dagens øvrige begivenheder.

Med ønsket om en god dag.

Morten Thorborg Jasper

Jourhavende, Business.dk

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen