Berlingske Business

Business Update: Bestyrelseskonge vil have unge talenter, Kina gør ondt på Jysk og billigere mobilregninger i fare

Aa

Godmorgen

Danske virksomheder bør tage flere chancer og satse på yngre talenter i bestyrelserne, lyder det fra en af de mest magtfulde formænd herhjemme, Ole Andersen. Ny undersøgelse viser, at innovation og digitalisering er rykket helt frem på agendaen i bestyrelseslokalerne. »Hvis man ønsker at være innovativ og ­digital, så kræver det i mange tilfælde også, at man gennemfører et generationsskifte både blandt direktører og i bestyrelserne. Man skal passe på, at det ikke bare blive en flok gamle mænd og kvinder som mig selv, der sidder i bestyrelseslokalerne,« siger han.

Jysk-koncernen vokser og fortsætter sit togt ud på verdensmarkedet. Men et af verdens mest attraktive markeder, Kina, er stadig en sten i skoen på Lars Larsen og hans administrerende direktør, Jan Bøgh. »Det gør da fandens ondt,« siger Lars Larsen om problembarnet.

Danmark og 12 andre EU-lande kæmper mod de store EU-lande for at få sænket teleselskabernes engrospriser, da det ellers kan blive umuligt at leve op til løftet om billigere telefonregninger med fri roaming til sommer. Forsyningsminister Lars Chr. Lilleholt (V) siger, at det er en hård kamp, men erklærer sig dog »fortrøstningsfuld,« om at det kan lykkes.

Det kan få alvorlige økonomiske konsekvenser, hvis italienerne stemmer nej ved søndagens folkeafstemning. Aktiekurserne vil falde, italienske obligationsrenter kan stige, og euroen kan tabe værdi, vurderer flere eksperter.

Dagen byder på tal for den amerikanske jobskabelse. Læs i øvrigt business-kalenderen.

Med ønsket om en god dag

Jesper Woldenhof

Jourhavende, Business.dk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen