Berlingske Business

Britisk rigmand vil åbne 20 nye McDonald's i Danmark

Guy
Den britiske rigmand, Guy Hands. (Foto: Ritzau/Scanpix)

McDonald's i Danmark skal udvides markant over de næste par år. 20 nye restauranter vil komme til.

McDonald's Danmark, der er ejet af den britiske rigmand Guy Hands, vil åbne 20 nye restauranter i Danmark over de næste fem år. Det oplyser McDonald's Danmark i en pressemeddelelse.

I dag er der 88 McDonald's restauranter i Danmark med omkring 170.000 besøgende i alt om dagen.

- Vi får positiv feedback fra vores gæster, og det er en stor fornøjelse at stå i spidsen for åbningen af 20 helt nye restauranter.

- Vi oplever en generel vækst i Danmark, og vi er stolte af at kunne levere vores bidrag ved at skabe 1000 nye job både i de store byer og i provinsen, skriver Joachim Knudsen, administrerende direktør i McDonald's Danmark i pressemeddelelsen.

10BUSPix-Mac-174234-307.jpg

Udvidelsen kommer omkring et år efter, at den britiske rigmand og venturekapitalist Guy Hands købte rettighederne til at drive McDonald's i Norden.

Han ejer via en række holdingselskaber rettighederne via hans selskab Food Folk. Guy Hands har så igen andre franchisetagere under sig.

McDonald's oplyser, at de nye restauranter vil komme blandt andet via nye franchisetagere.

10BUSPix-Tryg---GoMore-1741.jpg

Guy Hands købte sidste år rettighederne til McDonald's i Norden, hvor der er over 400 McDonald's restauranter.

- Jeg og min familie ser frem til at arbejde med McDonalds-teamene i hele regionen.

- Vi planlægger at udnytte vores branchekendskab og finansielle ekspertise, tage en stringent tilgang til indsigt og analyse og anvende en hands-on tilgang til driften for at øge styrken af brandet med kunder og skabe vækstmuligheder for franchisetagere, medarbejdere og personale, sagde Guy Hands på det tidspunkt ifølge Berlingske Business.

10BUSPix-Bord1-124133-775.jpg

McDonald's er en af verdens største restaurantkæder og fokuserer på sine kendte burgere.

De seneste år har McDonald's skiftet strategi, så moderselskabet i USA ejer færre restauranter og har flere franchisetagere.

Mens det mindsker omsætningen, så øger det marginerne - den del af omsætningen, der bliver til penge i lommen.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen