Berlingske Business

Black friday og varm oktober trak novembersalget op

337425083.jpg
Arkivfoto: Iris.

Butikkernes omsætning steg i november, der både var præget af store rabatter og koldere vintervejr.

November var en god måned for de danske butikker, der opnåede en pæn omsætningsvækst sammenlignet med måneden før.

Tal fra Danmarks Statistik viser, at detailsalget i november var 1,3 procent højere end i oktober.

Det skyldes formentlig black friday 24. november, hvor en lang række butikker lokkede med pæne rabatter på varer som tøj og elektronik.

Men også en varm oktober kan ifølge Danmarks Statistik have spillet ind.

Den har muligvis fået flere forbrugere til at skubbe købet af vintertøj til november, hvilket kan forklare det flotte løft.

Korrigerer man for prisudvikling, sæsonudsving og antallet af handelsdage lå detailsalget i perioden fra september til november 0,6 procent over salget de foregående tre måneder.

Juleshopping på strøget i København

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen