Berlingske Business

Biltrafikken over Øresund satte også rekord i 2017

151963727.jpg
Trafikken over Øresund stiger fra år til år. Foto: Iris.

Trafikken over Øresund stiger fra år til år. Derfor blev der også sidste år sat rekord for antallet af køretøjer, der benyttede den faste forbindelse til Sverige.

Helt præcist registrerede betalingsanlægget 7.530.255 køretøjer i løbet af 2017. Det er godt 100.000 flere end året før, svarende til en vækst på 1,4 procent.

Og ifølge Fredrik Jenfjord, der er salg- og markedsdirektør hos Øresundsbro Konsortiet, er det særligt fornøjelsesture, der står for væksten.

»Vi ser en stigende interesse fra både danskere og svenskere for at krydse sundet i fritiden.«

»Sommeren 2017 var god vejrmæssigt, da mange valgte at tage på ture på den anden side af sundet i stedet for at ligge på stranden,« siger han i en pressemeddelelse.

Noget tyder på, at shoppingture har været med til at øge trafikken. I dagene før og efter jul steg fritidstrafikken med 5 procent.

»Mange danskere valgte at køre over broen og juleshoppe i Sverige. Der var også mange svenskere, som juleshoppede i Danmark og samtidig besøgte Tivolis julemarked, da det er en hyggelig tradition,« siger Fredrik Jenfjord.

22. juli blev den travleste dag nogensinde på Øresundsbroen med 32.000 køretøjer, og juli blev da også den travleste måned, der hidtil er registreret.

04BUSMorgentrafik-tii-arkiv.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen