Berlingske Business

Beskæftigelsen stiger fortsat

Nu kommer væksten og tusindvis af nye job
Foto:

Stadig flere danskere kommer i arbejde. Beskæftigelsen er steget siden foråret 2013.

I januar var der 3.500 flere lønmodtagere i Danmark end i den foregående måned, viser tal fra Danmarks Statistik.

»Hermed fortsætter den støtte stigning i lønmodtagerbeskæftigelsen, som begyndte i foråret 2013,« konstaterer statistikvirksomheden.

Det bringer den samlede stigning i beskæftigelsen siden lavpunktet i 2013 op på 50.000 personer svarende til en årlig vækst på omkring 29.000.

I alt 2.590.900 danskere var i januar lønmodtagere.

»Når »kongetallet« for det danske arbejdsmarked igennem så lang tid har vist gode takter, lover det godt for opsvinget. Samlet forventer vi, at beskæftigelsen vil vokse med 20.000 personer i både 2015 og 2016. Der er dog fortsat langt til normale tilstande, og derfor er det også for tidligt at træde på den »finanspolitiske bremse«. Vi må for alt i verden ikke gentage fejlen fra 2010, hvor man med den såkaldte genopretningspakke fik bremset det dengang spirende opsving,« skriver chefanalytiker Erik Bjørsted fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd i en kommentar til tallene.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen