Berlingske Business

Bavarian Nordic starter året med underskud på 182 millioner

Bavarian Nordic
Foto:

Omsætning og resultat dykker i første kvartal hos Bavarian Nordic, der venter flere indtægter med tiden.

København. Medicinalselskabet Bavarian Nordic starter 2018 med et markant dyk i omsætningen og et underskud på 182 millioner kroner i første kvartal. Det viser selskabets regnskab.

Bavarian Nordic, som udvikler og sælger vacciner til at behandle cancer og forebygge infektionssygdomme, omsatte for 11 millioner kroner i årets første tre måneder.

Til sammenligning lød omsætningen i samme periode sidste år på 198 millioner kroner.

Administrerende direktør i Bavarian Nordic Paul Chaplin fremhæver dog en række "opmuntrende" resultater fra medicinske forsøg. Stigende indtægter venter i fremtiden, lyder det.

- Arbejdet med opførelsen af vores fyldefabrik forløber planmæssigt og vil danne baggrund for fremtidige leverancer af frysetørret Imvamune med dertil hørende stigende indtægter, siger han i regnskabsmeddelelsen.

Imvamune er selskabets frysetørrede koppevaccine. En ny kontrakt med den amerikanske regering om levering af vaccinen har fået Bavarian Nordic til at investere i at udbygge produktionen i Danmark.

Selskabet kan fastholde tidligere udmeldte forventninger til resultaterne for hele året.

Bavarian Nordic forventer en omsætning på cirka 500 millioner kroner og et underskud før skat og renter på cirka 385 millioner kroner.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen