Berlingske Business

Arla går ind i amerikansk madkrig med gratis flødeost

Arla - 2018020312061244_org.jp
Arla bruger søndagens Super Bowl-kamp til at drille storebroren på markedet for flødeost i USA, Philadelphia. Scanpix/Henning Bagger

Årets Super Bowl har udviklet sig til en madkrig mellem Philadelphia og Boston. Arla vil være med.

København. I forbindelse med årets Super Bowl i amerikansk fodbold, der spilles søndag aften dansk tid, er der udbrudt madkrig mellem de to deltagende holds hjemegne, New England og Philadelphia.

I optakten til kampen mellem Philadelphia Eagles og New England Patriots har restauranter i begge byer pillet specialiteter fra den anden by af menukortet.

Det betyder blandt andet, at det er svært at opdrive en såkaldt Philly cheesesteak-sandwich i Boston, mens man i Philadelphia flere steder ikke vil sælge de såkaldte Boston cream doughnuts.

Nu har Arla så meldt sig på banen med et alternativ til de Boston-borgere, der ikke har lyst til at smøre Philadelphia-flødeost på brødet.

Mejerikoncernen forærer nemlig deres egen Arla Cream Cheese gratis væk i udvalgte supermarkeder i New England-området i en begrænset periode.

- Da vi fandt ud af, at Philadelphia havde bandlyst madvarer fra New England, og at New England svarede igen, så greb vi den oplagte mulighed for at drille vores store konkurrent på flødeost, Philadelphia.

- Her i USA er Arla den lille udfordrer, og man skal være kreativ for at tiltrække opmærksomhed.

- Så nu bidrager vi til, at NFL-fans i New England området kan holde deres Super Bowl-weekend "Philly-free" i selskab med Arla i stedet, siger Don Stohrer Jr., der er direktør for Arla USA.

Flødeost bruges i forbindelse med Super Bowl særligt i hjemmelavet dip til de chips og andre snacks, der ryger ned under den fire timer lange kamp.

Arla sidder på den næststørste markedsandel for flødeost i USA, men er det hurtigst voksende brand i kategorien.

Omsætningen voksede således med 170 procent sidste år.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen