Berlingske Business

Antallet af rejsende steg atter i juli

KBHL
Det solrige og varme sommervejr har ikke mindsket danskernes rejselyst, hvis man skæver til trafiktallene fra Københavns Lufthavne, der havde en vækst på 4,5 pct. i antallet af rejsende i juli sammenlignet med samme måned året før. Foto:

Det solrige og varme sommervejr har ikke mindsket danskernes rejselyst, hvis man skæver til trafiktallene fra Københavns Lufthavne, der havde en vækst på 4,5 pct. i antallet af rejsende i juli sammenlignet med samme måned året før.

Dermed satte lufthavnen atter rekord.

Der var især vækst på interkontinentale ruter, der havde i alt 12,4 pct. flere passagerer i juli end året før, mens indenrigsflyvningerne og de korte ruter i Europa havde henholdsvis 7,0 pct. og 3,4 pct. flere passagerer. Antallet af passagerer på charterruterne faldt omvendt 9,2 pct.

»Juli har været den mest travle sommermåned i Københavns Lufthavns historie med flere end 3,1 mio. rejsende, svarende til en vækst på 4,5 pct. Så der har været mere end travlt i terminalerne. Faktisk har vi haft hele 19 dage med over 100.000 passagerer dagligt,« siger administrerende direktør Thomas Woldbye.

Også antallet af transferpassagerer steg, men mere beskedent med 0,3 pct. I alt havde Københavns Lufthavne 3.147.711 passagerer igennem terminalerne sidste måned.

På rutetrafikken er Spanien topscorer i juli skarpt forfulgt af Storbritannien

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen