Berlingske Business

Analysehus: Mærsk taber over 300 millioner på hackerangreb

APM Terminals_business
Arkivfoto. Foto:

Analysehuset Alphaliner har haft den store lommeregner fremme og regnet på, hvad det globale IT-angreb, der ramte A.P. Møller - Mærsk i sidste uge, vil koste koncernen. Og det er ikke småpenge.

Analysehuset Alphaliner har regnet på, hvad det globale it-angreb, der ramte A.P. Møller-Mærsk i sidste uge, kan koste koncernen. Og det estimeres, at det kan komme til at koste over 50 mio. dollar i mistede containerbookinger, da ordrerne er gået til andre rederier.

Det skriver Alphaliner i en analyse.

Maersk Line måtte lukke ned for indkomne ordre i en periode efter angrebet, der ramte 27. juni og varede flere dage frem.

»Denne uforudsete nedlukning ramte Maersk Line, Safmarine, MCC, Sea-Land og Seago, ligesom også Damcos logistikforretning og flere havne hos APM Terminal,« skriver analysehuset.

Maersk Line opererer med forskellige varemærker Seago, MCC, Sea-Land, Safmarine og Maersk Line. De fleste operationer kører igen for fuld skrue.

546565828.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen