Berlingske Business

Alle H&M's varer kostede 40 kroner i en time

H&M Group måtte notere en svag omsætningsnedgang i perioden fr
Foto:

Tøjbutikken betaler for it-fejl, der i en time betød, at alle varer kostede 40 kroner.

København. På tøjbutikken H&M's hjemmeside kunne kunder i omkring en time fredag morgen få et rigtig juletilbud. Alle varerne på de virtuelle bøjler og hylder kostede grundet en it-fejl 40 kroner stykket.

Det skriver Ingeniørens netmedie Version2.

H&M bekræfter fejlen og skriver i en mail til Version2, at den "hurtigt blev rettet".

En billede af et forsøg på at købe produkter på op til 1000 kroner viser, at hjemmesiden fratrak, hvad end mængde rabat, der var nødvendig for at få prisen ned på 39 kroner og 99 øre.

Tøjbutikken har ikke tænkt sig at forsøge at hente penge tilbage fra kunder, der har handlet, mens denne it-fejl stod på.

- Alle kunder, som har fået en ordrebekræftelse, vil modtage deres varer - til den pris, som fremgår af ordrebekræftelsen, siger Stine Lerche Øilo, der er kommunikationsansvarlig i H&M.

Det fremgår ikke, hvordan fejlen opstod - ej heller hvor stort et tab H&M estimerer at må indkassere.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen