Berlingske Business

Adidas vil være street og banke Nike på amerikansk udebane

GERMANY-COMPANY-EARNINGS-ADIDAS
Adidas' administrerende direktør, Kasper Rørsted. Foto:

Dansker i direktørstolen vil sætte turboen på Adidas' vækst og overskud i Kina og USA.

Danmarks højest placerede topchef vil erobre verdens største sportsmarked ved at give sit tyske tøjdesign et mere løst snit i USA.

Målet er at øge omsætningen med 25 procent og fordoble indtjeningen i 2020, skriver Finans.

Sådan lyder det fra Adidas' administrerende direktør, Kasper Rørsted, som snart har siddet i spidsen for det trestribede sportsmærke i et år.

USA tegner sig for 37 procent af det globale marked for sportsartikler og huser de to største konkurrenter, Nike og Under Armour, som i en årrække har haft langt mere fart i løbeskoene end Adidas.

»I bund og grund har vi ikke forstået, hvad sport vil sige for en amerikaner. Hvor det meste i Europa starter med fodbold og løb, starter det i USA med basketball og football. Derfor ser deres produkter simpelthen anderledes ud - de er større i størrelserne, de er mindre tight og mere street,« siger Kasper Rørsted til Jyllands-Postens erhvervsmedie, Finans.

25BUSadidas-151951.jpg

Kasper Rørsted har formået at løfte omsætningen i USA med 30 procent i 1. halvår af 2017 og dermed eksekvere sin forgængers strategi på det felt.

Topchefen rejser til staterne hver tredje uge for enten at mødes med de store kunder på østkysten eller at vise sig i hovedkvarteret på vestkysten.

»Jeg bruger min tid dér, hvor det er vigtigst. I USA og Kina. Det er de markeder, vi skal vinde,« forklarer Kasper Rørsted, som har fået en forrygende start i Adidas i kraft af rekordregnskaber med tocifrede vækstrater, en støt stigende aktiekurs og masser af applaus fra analytikerne.

GERMANY/

Cédric Rossi fra analysehuset Bryan Garnier & Co. påpeger dog over for Finans, at danskeren stadig mangler at sætte sit eget aftryk på den to år gamle strategi.

»Vi ser frem til nogle direkte beslutninger fra ham i det næste kvartal,« lyder det fra Cédric Rossi.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen