Berlingske Business

Aarhus betaler p-bøder for 341.190 kroner tilbage

Nævn skal behandle klager over p-bøder RB PLUS Det skal være
Arkivfoto: En »dum fodfejl« betyder, at Aarhus Kommune må punge et stort beløb ud til bilister, der har fået bøder. Foto:

En »dum fodfejl« betyder, at Aarhus Kommune må punge et stort beløb ud til bilister, der har fået bøder.

Aarhus Kommune har ikke haft styr på formaliteterne, da de indførte nye parkeringsregler i det centrale øgade-kvarter. Derfor må kommunen nu gå bodsgang med en større tilbagebetaling af parkeringsbøder.

Samlet bliver 669 parkeringsbøder nu betalt tilbage. Der er tale om bøder til en samlet værdi på 341.190 kroner.

»Vi har lavet en dum fodfejl, og det beklager vi. Vi strammer selvfølgelig op på de interne arbejdsgange, så vi undgår, at sådan en fejl sker igen.«

»Fejlen er især ærgerlig, fordi det er en plet på et ellers vellykket forsøg, der gav positive tilbagemeldinger fra beboerne i området,« skriver Kim Gulvad Svendsen, driftschef i Teknik og Miljø, i en pressemeddelelse.

Forsøget med en ny parkeringsordning skulle afdække, om man ved at kræve betaling for parkering fra folk, der ikke bor i kvarteret, kunne give bedre plads til dem, der rent faktisk gør det.

»Skiltningen under forsøget manglede dog en principiel godkendelse hos Østjyllands Politi, og derfor bliver alle udskrevne p-afgifter under forsøget nu tilbagebetalt,« skriver Aarhus Kommune.

Aarhus Kommune er dog ikke sluppet med at betale bøderne tilbage. Også dem, der har betalt for parkeringer under forsøget, kan få pengene tilbage. Det skal de dog selv søge om på Aarhus Kommunes hjemmeside.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen