Berlingske Business

Yusufa Sey

04BBMYusufa-Sey-iv-rks-tter.jpg
Iværksættervirksomheden AthGene tilbyder gentest i forhold til kost, motion og søvn. På længere sigt er planen at skabe personligt skræddersyede trænings- og kostplaner ud fra genetiske data. Yusufa Sey er administrerende direktør og Theis Jakobsen er programmør.

Generalist i genanalyser

For tre år siden ankom den gang 26-årige Yusufa Sey til Danmark med erfaring fra tre kontinenter. I dag står han i spidsen for AthGene, der i fem lande leverer individuelle genanalyser.

»Det handler om den enkelte persons helbredstilstand, hvor der er tre afgørende faktorer: livsstil, omgivelser og gener. Den sidste del ved vi ikke så meget om, og det gør vi noget ved,« siger Yusufa Sey.

For 1.500 kroner kan kunden bestille en analyse, der to uger senere fortæller om kroppens specfikke sammensætning og behov, for eksempel hvad angår kost og træning. AthGenes første målgruppe var topatleter, men markedet er større end som så.

»Mange af vores kunder er helt almindelige mennesker, der ønsker at blive klogere på deres krop – som f.eks. hvilken form for træning der er mest passende for at tabe sig,« forklarer Yusufa Sey.

Bestyrelsesformand Brian Petersen, der også er bestyrelsesmedlem hos Coloplast, er begejstret for både forretning og iværksætter.

»Han har på et enkelt år leveret, hvad der tager andre firmaer to, tre eller fire år, for næsten ingen penge. Yusufa er meget resultatorienteret og leverer altid, uanset hvad det drejer sig om. Han er ikke ekspert i alt, men kan overskue helheden. Han er en ekstrem generalist, og hans slags er der rigtigt meget brug for.«

Yusufa Sey

28 år, co-founder, CEO, AthGene

2010: Bsc., business management, University of Greenwich, London

2011: Founder, Fidelity Group, Gambia

2011: Managing partner, Coccio Group, Gambia

2013: Principal, YMS & Company, Danmark

2015-: Co-founder, CEO, AthGene

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen