Berlingske Business

Vi bruger penge på oplevelser trods krisen

Vi bruger penge på oplevelser trods krisen - 1
Foto:

Krise eller ej, rejser og oplevelser er ikke der, hvor danskerne sparer penge.

Butikker og restauranter lukker i som østers, men der er ingen panik i landets forlystelsesparker, hvis besøgstal ligger på mindst samme niveau som 2008, der for de flestes vedkommende var rekordår.

Samtidig melder charterbureauerne alt udsolgt, så rejser og oplevelser er ikke der, hvor danskerne har valgt at spare.

Fem af landets største forlystelsesparker melder, at besøgstallet i år er på niveau med 2008 og måske en tand bedre. Det skriver dagbladet Børsen torsdag.

Afhængig af vejret
»Sidste år havde vi en dårlig afslutning på sæsonen, men i år har vi en tro på, at vi måske kan ende med at få en rekordsæson, hvis de sidste to uger af sommerferien bliver gode,« siger Henrik B. Nielsen, adm. direktør i Djurs Sommerland, som tirsdag satte besøgsrekord med 20.000 gæster på en dag.

Grunden til de lidt forsigtige udmeldinger er, at forlystelsesparkerne er meget afhængige af vejret. Vejrudsigten for de sidste to uger af skolernes sommerferie er derfor afgørende for det samlede udfald af sæsonen.

Nogle parker havde en forhåbning om, at flere danskere ville blive hjemme i Danmark og måske derfor lægge rejsebudgettet i det hjemlige sommerland, men charterbureauerne melder alt udsolgt, og alligevel hopper danskerne på karrusellerne, så SP-pengene kan have en del af æren, skriver Børsen.

/ Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen