Berlingske Business

Vi bruger penge på oplevelser trods krisen

Vi bruger penge på oplevelser trods krisen - 1
Foto:

Krise eller ej, rejser og oplevelser er ikke der, hvor danskerne sparer penge.

Butikker og restauranter lukker i som østers, men der er ingen panik i landets forlystelsesparker, hvis besøgstal ligger på mindst samme niveau som 2008, der for de flestes vedkommende var rekordår.

Samtidig melder charterbureauerne alt udsolgt, så rejser og oplevelser er ikke der, hvor danskerne har valgt at spare.

Fem af landets største forlystelsesparker melder, at besøgstallet i år er på niveau med 2008 og måske en tand bedre. Det skriver dagbladet Børsen torsdag.

Afhængig af vejret
»Sidste år havde vi en dårlig afslutning på sæsonen, men i år har vi en tro på, at vi måske kan ende med at få en rekordsæson, hvis de sidste to uger af sommerferien bliver gode,« siger Henrik B. Nielsen, adm. direktør i Djurs Sommerland, som tirsdag satte besøgsrekord med 20.000 gæster på en dag.

Grunden til de lidt forsigtige udmeldinger er, at forlystelsesparkerne er meget afhængige af vejret. Vejrudsigten for de sidste to uger af skolernes sommerferie er derfor afgørende for det samlede udfald af sæsonen.

Nogle parker havde en forhåbning om, at flere danskere ville blive hjemme i Danmark og måske derfor lægge rejsebudgettet i det hjemlige sommerland, men charterbureauerne melder alt udsolgt, og alligevel hopper danskerne på karrusellerne, så SP-pengene kan have en del af æren, skriver Børsen.

/ Ritzau

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen