Berlingske Business

USA-rejser sælges til spotpris

USA-rejser sælges til spotpris - 1
De rejsende har simpelthen ikke den store lyst til at krydse Atlanten, og det har sat luftfartsselskaberne under voldsomt pres på det transatlantiske rutenet. Foto:

Antallet af solgte flyrejser mellem Europa og Nordamerika er faldet drastisk. Derfor fjerner luftfartselskaberne 400.000 sæder på rutenettet og sænker priserne.

Finanskrisen og USA's skrantende økonomi er årsag til at efterspørgslen på rejser mellem Europa og USA er faldet voldsomt. Og det betyder billigere rejser.

De rejsende har simpelthen ikke den store lyst til at krydse Atlanten, og det har sat luftfartsselskaberne under voldsomt pres på det transatlantiske rutenet.

Derfor fjerner luftfartselskaberne nu godt 400.000 sæder i den udbudte kapacitet på rutenettet, og dropper samtidig priserne kraftigt. Det skriver Jyllands-Posten.

Ifølge en analyse fra OAG, Official Airline Guide, kommer der med sædereduktionen til at være fem procent færre sæder mellem Europa og USA allerede i første kvartal af 2009 sammenlignet med 2008, og den vanskelige markedssituation betyder samtidig, at det transatlantiske prisniveau det laveste i mere end 20 år.

De, der vælger at tage turen over Atlanten, vil dog sandsynligvis stadig få mulighed for at brede sig. Den fem procent store reduktion dækker nemlig ikke engang faldet i trafikmængden fra november, hvor der var syv procent færre rejsende over Atlanten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen