Berlingske Business

Ung iværksætter vil klæde moderne mænd på

Ung iværksætter vil klæde moderne mænd på - 1

Sideløbende med studierne har ung iværksætter søsat ambitiøs netbutik til den stilbevidste mand.

Mænd med sans for stil og mode har nu fået en virtuel genvej uden om køerne i landets eksklusive tøjbutikker. Gentleman.dk hedder en ny netbutik, der ønsker at klæde mænd på i elegante skjorter, dyre manchetknapper og lækre slips.

Stifteren af netbutikken er den blot 24-årige økonomistuderende Simon Munch. Trods sin unge alder har han i en længere periode ledt efter et hul inden for mode, som han kunne udnytte kommercielt. Det mener han nu at have fundet med gentleman.dk.

Han undersøgte markedet for at finde mærkevarer, som er vanskelige at få fingrene i inden for landets grænser. Det førte ham blandt andet til modemesser i Italien sidste sommer, hvor han skabte kontakter og indgik aftaler med leverandører.

I november blev sitet etableret og ifølge Simon Munch er det særligt firmaaftaler, der driver omsætningen.

Hvad er jeres idé?

- Gentleman I/S er en virksomhed, der skal forsyne den rigtige herre med de mest essentielle dele af påklædningen - skjorte, slips, butterfly, bælter, manchetter, ure, armbånd og diverse andre produkter (accessories). Virksomheden skal differentiere sig ved at være eksklusiv.



Hvilket marked vil I ramme?

- Målgruppen er typisk mænd, som ikke vil bruge megen tid på at shoppe rundt på gågaden, og dette bliver vi bekræftet i, da vi allerede nu ser et mønster af personer, der køber tre-fem skjorter ad gangen. Den største kundegruppe er heller ikke overraskende fra folk i Nordsjælland og Storkøbenhavn.



Hvad er forretningsmodellen?

- Vores indtjening kan primært henføres til de eksklusive firmaaftaler, vi får i hus. Derfor gør vi meget for at opsøge relevante virksomheder (typisk finanshuse og lignende) for at få en dialog om eksklusive firmaaftaler, hvor vi tilbyder deres medarbejdere nogle helt særlige fordele. Medarbejderne får en eksklusiv kode, som de kan benytte på vores website således, at de opnår den aftalte rabat. Desuden har vi et mindre ordre-flow fra 'tilfældige' kunder, der ved søgning på internettet kommer ind på vores side.

Hvem er konkurrenterne?

- Der er umiddelbart mange konkurrenter på det marked, hvor vi befinder os, og så alligevel ikke. Vi har fra start differentieret os fra de andre ved at være langt mere eksklusive og have brands, som kun få eller ingen før har kunnet handle over internettet. Vi holder os derfor langt fra alt, hvad der hedder 'priskrig', og fokuserer i stedet på den gode kvalitet, på forarbejdningen og på selve 'brand- værdien'.

Hvornår budgetterer I med overskud?

- Vi budgetterer med et overskud først i 2010. Vi har høje ambitioner med hensyn til omsætning for det nye år. Det er klart, at hvis vi skal ind og sætte os på markedet, skal der fortages nogle investeringer og nye tiltag, der vil forbedre forretningen på lidt længere sigt.



Hvad er det for udfordringer, I står over for netop nu?

- Udfordringerne for Gentleman.dk er at skabe en bæredygtig forretning. Det vil sige, at vi skal ud og fortælle om værdien af vores produkter til relevante målgrupper og gøre Gentleman.dk mere kendt. Desuden overvejer vi netop i disse dage at få tilført flere kræfter til virksom- heden - altså flere partnere. På den måde vil vi kunne få løftet vores opgaver og samtidig få langt flere kreative tanker.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen