Berlingske Business

Uffe Mikkelsen

22BBMUFFE-MIKKELSEN-OFF-144.jpg
Uffe Mikkelsen Talent 2017 det offentlige

Det offentlige

Masser af kriseerfaring

Hvordan skal vi håndtere finansielle kriser? Det har Uffe Mikkelsen svaret på. Han er vicekontorchef i Finanstilsynet og leder et team på seks.

»Finansielle kriser kan have drastisk indvirkning på et lands økonomi. Vores opgave er at sikre, at kriser ikke kommer ud af kontrol,« forklarer Uffe Mikkelsen.

Efter et år har han bidraget til udviklingen af flere krisehåndteringsplaner, der sikrer bankerne og Danmark i krisetider.

Uffe Mikkelsens viden bunder i, at han har været vidne til flere finansielle kriser, herunder en dyb krise i Cypern, hvor han var med til at udvikle en strategi for øens to største nødlidende banker.

Ifølge Stig Nielsen, der er kontorchef i Finanstilsynet, er det ikke kun som økonom, at Uffe Mikkelsen skiller sig ud.

»Han har evnen til at drive et projekt fremad. Som leder evner han at samle og motivere sine medarbejdere og omsætte komplekse opgaver til konkrete bestanddele, medarbejderne kan følge,« uddyber Stig Nielsen.

Lederrollen passer Uffe Mikkelsen godt.

»Jeg motiveres i høj grad af at lede et team. Det er nogle andre kompetencer, jeg får lov at udvikle som leder end dem, jeg bruger, når jeg som økonom vurderer et lands økonomi,« siger han.

Uffe Mikkelsen 35 år, vicekontorchef, Finanstilsynet

 

2009: Cand.oecon., Aarhus Universitet

2009: Fuldmægtig, Danmarks Nationalbank

2012: Økonom, Den Internationale Valutafond (IMF)

2016-: Vicekontorchef, Finanstilsynet

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen