Berlingske Business

Tina Mellergaard Jensen

04BBMTINE-MELLERGAARD-JEN#2.jpg
Tina Mellergaard Jensen kommunikation Talent 2016

Der skal være noget på spil

Sociale medier er guf for en talentfuld retoriker som Tina Mellergaard Jensen.

»Jeg valgte retorikken, fordi jeg ville være særlig rådgiver, men i mit allerførste studiejob blev jeg hooked på sociale medier. Fordi her har du kun det skrevne ord. Samtidig giver mediet nogle fantastiske muligheder for at interagere med mennesker, at komme i kontakt med verden omkring.«

Veltalenheden bliver bliver bakket op med substans og hårdførhed, fortæller Tina Mellergaards chef hos Landbrug & Fødevarer, brand manager Lisbeth Olsgaard.

»Der er mange unge kommunikationsfolk, der gerne vil lave noget med sociale medier, men Tina er en af de få, der har forstået, hvad det handler om. Hun har styr på ordene, men også på sine data og sine excel-ark. Tina fik sin ilddåb i debatten om landbrugspakken, og det klarede hun imponerende godt.«

Efterspørgslen efter de få ægte talenter ud i sociale medier er stor, og Tina Mellergaard Jensen kunne have valgt en mindre omstridt arena end landbruget, men det er netop tiltrækningen.

»Jeg vil gerne arbejde for en organisation, som er kompleks og har noget på spil. Vi skal agere i et utroligt dynamisk univers med et væld af stakeholders, medlemmer, forbrugere, medarbejdere, politikere – for blot at nævne nogle få. Det gør arbejdet sjovere og mig bedre.«

Tina Mellergaard Jensen

30 år, head of social, Landbrug & Fødevarer

2013: Partner i social media-bureauet wh_oddjob

2013: Social business manager, IBM Danmark

2014: Social media advisor, Advice

2015: Kandidat, retorik, Københavns Universitet

2015: Head of social, BABY

2015-: Head of social, Landbrug & Fødevarer

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen