Berlingske Business

Thor Jørgensen

04BBMTHOR-J-RGENSEN-LEDELSE.jpg
Thor Jørgensen Talent 2016

Han skal fikse Føtex

Det danske dagligvaremarked er præget af stadigt stigende konkurrence, og særligt de mange nye discountbutikker presser etablerede supermarkedskæder som Føtex. Thor Jørgensen er netop tiltrådt som CEO for Føtex, der sammen med Bilka, Netto og Salling hører under Dansk Supermarked, efter at have vist imponerende resultater som COO for Netto International, hvor han harmoniserede processer på tværs af de fem lande og implementerede best practice modeller for Netto-medarbejdere.

»Min vigtigste opgave i Føtex bliver at fortsætte med at udvikle konceptet til at følge med tiden. Kundernes ønsker og adfærd ændrer sig konstant, og vi skal sikre os, at vi er tæt på den udvikling, bl.a. ved at udnytte den forskel, der er på vores kunder i de forskellige dele af landet,« fortæller Thor Jørgensen.

Inden han blev headhuntet til Dansk Supermarked og Netto, arbejdede han seks år i konsulentfirmaet The Boston Consulting Group med rådgivning af detailkunder i Australien, England og USA om strategisk udvikling og forretningsoptimering.

»Det er vigtigt for mig, at mit team har ambitioner om, at vi skal være bedst – og at vi har passion og gejst for vores arbejde. Som kolleger skal vi desuden udvise tillid og bruge hinanden til det, vi er gode til hver især,« mener Thor Jørgensen.

Thor Jørgensen

34 år, CEO, Føtex

2006: International MBA programme, McGill University, Canada

2007: Cand.merc. finans. og regnskab, CBS

2007: Management consultant, The Boston Consulting Group

2014: COO, Netto International

2016-: CEO, Føtex

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen