Berlingske Business
08:08Danskerne går Black Friday i møde med højt forbrugshumør

Thomas Albrechtsen

aaa

Rådgivere

Big data-­humanisten

Man skulle måske ikke tro, at humanister kan være eksperter i big data, men 29-årige Thomas Albrechtsen bruger selv betegnelsen »big data-humanisme« om arbejdet i den virksomhed, han leder. Til daglig arbejder han hos Nextwork, der er en nyskabende rådgivningsvirksomhed, hvor forskere og rådgivere samarbejder om at levere ny samfundsmæssig og kommunikationsfaglig viden til virksomheder.

»Vi har udviklet en unik metode til at forstå store, komplekse datamængder via en humanistisk indsigt, hvilket gør os i stand til at studere den menneskelige adfærd bag data,« forklarer Thomas Albrechtsen, der er med til at udvikle nye analysemetoder, som bl.a. anvendes af toppolitikere.

»Jeg vil ikke mene, at mange på Thomas’ alder har opnået så stor succes, som han har,« siger Jesper Christensen, bestyrelsesformand hos Nextwork, og uddyber de kvaliteter, han ser hos Thomas.

»Det er for mig, der har en 30-årig baggrund som vidensrådgiver, imponerende at se Thomas rådgive kunder på et niveau, der er helt unikt for så ung en person. At han også formår at udvikle banebrydende forskningsmetoder, udgive faglige artikler og til sommer kan kalde sig selv for forfatter, det er beundringsværdigt.«

Thomas Albrechtsen 29 år, CEO, NXT

 

2013: Strategy advisor, Nextwork

2014: Kandidat i retorik, Københavns Universitet

2015: Director, Nextwork

2016-: CEO, Nextwork

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen