Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Taus Abildgaard Andersen

04BBMTAUS-ABILDGAARD-AN-KOM.jpg
Taus Abildgaard Andersen kommunikation Talent 2016

Konstant nysgerrig

TV kan være en kunst, og den magter Taus Abildgaard.

»Meget handler om at sætte de rigtige mennesker sammen, og der kan være nogle store egoer i vores branche. Men jeg har aldrig mødt nogen som Taus, der kan gøre andre til helte. Han har en helt special blanding af gennemslagskraft og ydmyghed, og så er han konstant nysgerrig,« fortæller talentets chef, COO hos Nordisk Group Karoline Spodsberg.

Taus Abildgaard vil da også helst tale om de mange nye muligheder i medielandskabet.

»Før i tiden så man et TV-program som noget, der kørte ti uger om året. Men hvorfor ikke kigge på det som et brand, der kan agere i samspil med eller uafhængigt af TV-platformen,« spørger Taus Abildgaard.

Han demonstrede tankegangen for nylig med produktionen Zulu Awards 2016. Eventen blev ikke kun transmitteret via vanligt flow-TV, men også live på Facebook. Det foregik med kameraer installeret i selve Award-statuetterne og fra biler, der hentede de inviterede.

»Det gav os en million visninger på Facebook den aften, showet blev vist,« siger han.

Talentets virkelyst omfatter også eget produktionsselskab, Drive.

»Vi rådgiver i videostrategi og producerer for virksomheder som Egmont, DR og TDC. Jeg vil lave konkurrencedygtige løsninger i Danmark og dermed skabe mere seværdigt indhold lokalt.«

Taus Abildgaard Andersen

33 år, development executive, Nordisk Film TV

2008: Redaktionschef, TV2 Zulu

2010: Udviklingschef, Douglas Entertainment

2012-: Development executive, Nordisk Film TV

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen