Berlingske Business

Tanja Lind Melskens

22BBMTANJA-LIND-MELSKENS-#2.jpg
Tanja Lind Melskens - Talent 2017 innovation og udvikling

Innovation og udvikling

Den innovative fintech-ekspert

Et »lysende ledertalent«, der takket være sin initiativrigdom står i spidsen for Kammeradvokatens ­fintech-team. Sådan beskriver partner og advokat hos Kammeradvokaten Boris Frederiksen den 31-årige advokat Tanja Lind Melskens, som har arbejdet i advokat­firmaet siden 2014.

I sommeren 2016 bankede hun på Boris Frederiksens dør med en forretningsplan indeholdende analyser af fintech-markedet. Den unge advokat ville starte et fintech-team i det traditionsrige firma.

»Det er ikke helt sædvanligt, at man ser initiativ på den måde blandt advokater, og det vil vi gerne belønne. Mange jurister starter med at kigge på det indholdsmæssige og bagefter på forretningsmulighederne. Tanja tænker den anden vej rundt,« siger Boris Frederiksen.

Det seneste halve år har fintech-teamet arbejdet med sager om blockchain, kunstig intelligens og robotteknologi for både iværksættere og etablerede finansielle virksomheder. Ambitionen er at børste støvet af Kammeradvokatens image.

»Mange tror, at Kammeradvokaten blot er statens advokat. Når vi runder 2018, håber jeg, at Kammeradvokaten også bliver associeret med specialister i fintech, innovative rådgivere og digitale løsninger,« siger Tanja Lind Melskens.

Tanja Lind Melskens 31 år, advokat, LL.M., leder af fintech-teamet hos Kammeradvokaten

 

2011: LL.M. i banking, corporate og finance, Fordham University, School of Law, New York

2012: Cand. jur., Københavns Universitet

2012: Advokatfuldmægtig, Hannes Snellmann

2014: Advokatfuldmægtig, Kammeradvokaten/Advokatfirmaet Poul Schmidt

2015-: Advokat, Kammeradvokaten/Advokatfirmaet Poul Schmidt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen