Berlingske Business

Caroline Morell Bøstrup Asmussen

22BBMCaroline-Asmussen-sa#3.jpg

Salg og marketing

Fandt drømmejobbet i London

Caroline Asmussen har fingeren på pulsen, når det kommer til den britiske forbruger. Hun har boet i London i fire år, og som planning director hos det anerkendte reklamebureau Saatchi & Saatchi skriver hun den strategi, som danner fundamentet for succesfulde marketingkampagner på den anden side af Nordsøen.

I en rum tid er hendes talent kommet ASDA, som er en af de største britiske supermarkedskæder, til gavn, hvilket blandt andet gav sig udslag i en prisvindende ­Halloween-reklame. Nu arbejder hun i stedet med den internationale isproducent Häagen-Dazs, men hendes opskrift er stadig den samme: Ved at analysere tonsvis af data – og derved danne sig en komplet forståelse af forbrugeren – kan hun fortælle »de kreative«, hvad en kampagne skal indeholde, for at den fungerer.

Storbritannien byder trods sin geografiske nærhed på væsentlige kulturforskelle. Alligevel mener Caroline Asmussen ikke, det er sværere at ramme solar plexus på den britiske forbruger end på den danske. Derfor opfordrer hun unge, håbefulde erhvervstalenter i Danmark til at følge hendes eksempel og kigge uden for landets grænser i jagten på drømmejobbet.

»Der er så mange job rundt omkring, og selv om det kan virke uoverskueligt at søge noget i London, er worst case scenario jo, at man får et høfligt nej.«

Caroline Morell Bøstrup Asmussen 31 år, planning director, Saatchi & Saatchi, UK

2012: M.Sc. marketing communications management, CBS

2012: Digital planner, Ogilvy

2013: Lead social strategist, Ogilvy, UK

2014: Head of digital strategy, Saatchi & Saatchi, UK

2016-: Planning director, Saatchi & Saatchi, UK

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen