Berlingske Business

Stephan van Rensburg

04BBMSTEPHAN-VAN-RENSBURG-I.jpg
Stephan van Rensburg iværksætter

Underviseren

Mange områder i samfundet trænger til noget disrup­tion, men Stephan van Rensburg har udset sig et af de mest konservative systemer i velfærdsmodellen, undervisning.

»Jeg startede min første virksomhed ved at forberede studerende til eksamen, og i dag er vi Skandinaviens største udbyder af eksamensforberedende kurser,« siger han.

Det åbenlyse behov for mere målrettet undervisning stopper dog ikke her. For tre år siden startede Stephan van Rensburg sammen med sine medpartnere MentorDanmark, der leverer en-til-en undervisning i hjemmet til folkeskole- og gymnasieelever, og virksomheden har i dag mere end 10.000 privatkunder.

»Det giver et helt andet perspektiv, når undervisningen foregår en til en. Den unge person kan spejle sig i mentoren, der typisk er lærer- eller universitetsstuderende, og se, hvad læring kan føre til,« siger iværksætteren.

En-til-en undervisning på dette niveau er imidlertid en ressourcekrævende øvelse, men så er der heldigvis teknologi.

»Hos Aspiri servicerer vi over 25.000 kursister med IT-automatisering og en organisation på kun en håndfuld mennesker.«

Samtidig har iværksætteren ikke glemt sit udgangspunkt.

»Han underviser 600 timer om året, og han er klart den bedste til det,« lyder det fra Jesper Bjerg, der er medejer af Aspiri.

Stephan van Rensburg

34 år, administrerende direktør, Aspiri

2007: Cand.merc.i supply chain management

2004-: Administrerende direktør, Aspiri

2013-: Bestyrelsesformand, ­MentorDanmark

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen