Berlingske Business

Søren Fromberg Nielsen

Søren

En moderne mad man

Søren Fromberg Nielsens job lyder lige så fremtidssikret, som det lyder komplekst. Som én blandt stadig få har han specialiseret sig i, hvordan såkaldt big data kan bruges kommercielt.

Data og statistiske modeller om forbrugeradfærd kan blandt andet give en helt ny indsigt i, hvad der er den optimale prissætning, markedsføringsstrategi og produktsortiment for en virksomhed.

Dette til stor gavn for de klienter, han rådgiver. Klienter, der tæller nogle af de største aktører i landet inden for alt fra dagligvarer til pengeinstitutter og rejseselskaber. Men samtidig også til stor gavn for hovedpersonen selv, som på rekordtid har fået succes inden for sin niche.

Med tanker på efternavnet var det måske meget oplagt, at Søren Fromberg Nielsen i 2014 blev ansat i den globale analysevirksomhed Nielsen. Men endnu mere oplagte var de kompetencer i datadreven indsigt, han meget målrettet havde tilegnet sig på sin cand.merc. på CBS. Han fik snart ansvaret for analysedelen af Nielsen Danmark og supporterer nu syv europæiske lande med sin viden om revenue management.

Sammen med sit team har han desuden bidraget med en markant vækst på de områder, hans afdeling har ansvaret for.

Søren Fromberg Nielsen

31 år, head of sales effectiveness Denmark & revenue management Nordics + BenAlp, Nielsen

2009: Cand.merc. ESF, CBS

2009: Business analyst, BrandScience

2013: Director & senior consultant, InsightGroup

2014: Head of analytics, Nielsen Denmark

2015-: Head of sales effectiveness Denmark & revenue management Nordics + BenAlp, Nielsen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen