Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Søren Friis

Søren friis

Han skal gøre Tiger stor i USA

Den 15. marts fik Søren Friis ansvaret for den danske butikskæde Tiger i hele Nordamerika. I dag er der næsten 600 Tiger-butikker i 27 forskellige lande, men blot to i Nordamerika – begge i New York. Det er et stort vækstpotentiale, og en kombination af grundighed og effektivitet er centralt i Sørens arbejde.

»Jeg vil have styr på fakta og gøre tingene ordentligt. Tiger bliver stor i Nordamerika, men vi skal først finde den rigtige model. Vi skal have testet markedet uden for New York, inden vi kan trykke på speederen,« siger Søren Friis.

Han har en stor faglig tyngde inden for strategi og organisk vækst, og det bliver suppleret af et stærkt drive, fortæller hans chef.

»Sørens energi og passion for detaljer, hans evne til at tænke ud af boksen og en evig jagt på innovative løsninger gør ham til noget helt særligt, og giver ham det drive, der skal til,« siger Xavier Vidal, CEO Zebra.

Før han tog til Amerika, stod han i spidsen for virksomhedens 2020-strategi. Og nu kan han se frem til nogle af de udfordringer, der følger med, når strategien skal føres ud i livet.

Søren Friis

34 år, head of North America, Zebra

2008: MSc. in economics and business administration, CBS

2008: Associate, The Boston Consulting Group

2010: Consultant, The Boston Consulting Group

2011: Project leader, The Boston Consulting Group

2013: Principal, The Boston Consulting Group

2015: Business development director, Zebra

2015: Customer and digital director, Zebra

2016-: Head of North America, Zebra

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen