Berlingske Business

Søren Friis

Søren friis

Han skal gøre Tiger stor i USA

Den 15. marts fik Søren Friis ansvaret for den danske butikskæde Tiger i hele Nordamerika. I dag er der næsten 600 Tiger-butikker i 27 forskellige lande, men blot to i Nordamerika – begge i New York. Det er et stort vækstpotentiale, og en kombination af grundighed og effektivitet er centralt i Sørens arbejde.

»Jeg vil have styr på fakta og gøre tingene ordentligt. Tiger bliver stor i Nordamerika, men vi skal først finde den rigtige model. Vi skal have testet markedet uden for New York, inden vi kan trykke på speederen,« siger Søren Friis.

Han har en stor faglig tyngde inden for strategi og organisk vækst, og det bliver suppleret af et stærkt drive, fortæller hans chef.

»Sørens energi og passion for detaljer, hans evne til at tænke ud af boksen og en evig jagt på innovative løsninger gør ham til noget helt særligt, og giver ham det drive, der skal til,« siger Xavier Vidal, CEO Zebra.

Før han tog til Amerika, stod han i spidsen for virksomhedens 2020-strategi. Og nu kan han se frem til nogle af de udfordringer, der følger med, når strategien skal føres ud i livet.

Søren Friis

34 år, head of North America, Zebra

2008: MSc. in economics and business administration, CBS

2008: Associate, The Boston Consulting Group

2010: Consultant, The Boston Consulting Group

2011: Project leader, The Boston Consulting Group

2013: Principal, The Boston Consulting Group

2015: Business development director, Zebra

2015: Customer and digital director, Zebra

2016-: Head of North America, Zebra

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen