Berlingske Business
17:43Tak for i dag

Simon Hansen

22BBMSIMON-HANSEN-KOM-134#2.jpg

Kommunikation og public affairs

Han sætter modebranchen på den politiske agenda

Det var egentlig meningen, at Simon Hansen kun skulle arbejde for Copenhagen Fashion Week en måneds tid. Men fordi han gjorde så godt et stykke arbejde, endte han med at blive hængende et år.

Hans evner til at skabe relationer og servere et budskab klart og tydeligt førte ham videre til Dansk Mode & Textil, hvor han overtog kommunikationsansvaret – et område, som havde været nedlagt i to år.

»Lige meget hvilke opgaver jeg giver Simon, løser han dem til UG. Derfor var jeg ikke i tvivl om, at han havde evnerne til at være kommunikationschef for branchen, lave en ny strategi og sætte dagsordenen. Vi er blevet væsentligt mere synlige, end vi nogen sinde før har været. Vi er kommet på den politiske agenda, og antallet af presseklip er syvdoblet. Det er hans fortjeneste,« siger adm. direktør Thomas Klausen fra Dansk Mode & Textil.

Selv kalder Simon Hansen sig en tusindkunstner, der ikke er specialist i en enkelt ting, men god til mange.

»Nysgerrighed er en helt essentiel del, hvis man vil dygtiggøre sig. Jeg er ikke ret bange for at kaste mig ud på dybt vand. Jeg har gjort det mange gange og har fået gode resultater ud af det. Det er klart, at jeg også har brændt nallerne, men jeg har aldrig været bange for det. Og uanset hvordan det er gået, har jeg lært noget af det,« siger han

Simon Hansen 32 år, presse- og kommunikationschef, Dansk Mode & Textil

 

2006: Designteknolog, Teko Center

2008: PBA-overbygn., Industrielt Design, TEKO

2007: Freelance PR, journalistik og kreativ kommunikation

2010: Projektleder, Copenhagen Fashion Week

2011: Kommunikationsansvarlig, Dansk Mode & Textil

2015-: Presse- og kommunikationschef, Dansk Mode & Textil

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen