Berlingske Business

Sanna Suvanto-Harsaae: Finsk sisu i dansk erhvervsliv

13BBMSanna-Suvanto-Harsaae3.jpg

Sanna Suvanto-Harsaae: 50 år, formand (Babysam, BoConcept, Workz, TGM Group/Svane Køkkenet, Footway, Altia), med­-lem (SAS, Broman Group, Cepos)

Jeg er ikke opdraget i flinkeskolen. Det er danske og svenske piger,« sagde Sanna Suvanto-Harsaae til Berlingske Business Magasin for et par år siden og fortalte, at hendes finske vedholdenhed – sisu – har været en afgørende faktor, hun har taget med ind i et utal af bestyrelser. Hun kom til Danmark for 16 år siden, og der lærte hun, at hun skulle være tykhudet, for som hun sagde: I Danmark og Sverige har pigerne gået i flinkeskolen. Det er ikke et problem i Sverige, for der har mænd også gået i flinkeskolen, men i Danmark har mændene gået i sørøverskolen. Det betyder, at den flinke pige sidder tavs i hjørnet. Sanna Suvanto-Harsaae har aldrig været tavs. Hendes speciale er turnaround-opgaver som i Babysam.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen