Berlingske Business

Samtalen var en bedrift

Mikkelsen
Som statistikker vidste Sara Mikkelsen godt, at der var svære odds for at få en plads. Derfor var hun egentlig bare glad for at komme til samtale. Foto: Jeppe Bjørn Vejlø

Sara Mikkelsen, 26 år, læser statistik på Lunds Universitet.

»Jag tycker, att det har varit en rolig vecka,« siger 26-årige Sara Mikkelsen, men kommer i tanke om, at rolig betyder to forskellige ting på dansk og svensk: »Sjov uge, det har været en sjov uge.«

Roligt – i den danske betydning – har den første uge i Danske Banks sommerpraktik ikke været for svenske Sara Mikkelsen, der entusiastisk fortæller, hvordan hun er hoppet direkte og har fået arbejdsopgaver med resten af teamet i risikoanalyseafdelingen i banken.

Som universitetsstuderende i Skåne er København hendes hovedstad, forklarer hun, så det lå meget naturligt at søge et sommerjob på den anden side af sundet.

»Først ville jeg egentlig bare prøve, om det gik,« siger hun.

»Men desuden synes jeg, det er uhørt spændende og interessant at komme ind i den her verden og opleve alt, hvad der sker. Og det er et godt sommerjob. Jeg bliver virkelig godt betalt, og det ser godt ud på CVet.« Det syntes 1.099 andre ansøgere også, og som statistikker vidste Sara Mikkelsen godt, at der var svære odds for at få en plads. Derfor var hun egentlig bare glad for at komme til samtale.

»Det var en bedrift bare at komme til samtale, så jeg havde forberedt mig enormt meget.

Og så tror jeg, at jeg havde den rigtige profil med statistik og økonomi i bagagen. Og så kunne de vel se, at jeg var ambitiøs,« siger Sara Mikkelsen, der gerne giver sin sommerferie i bytte for ti ugers arbejde med risikovurdering.

»Jeg er vænnet til at arbejde om sommeren, og jeg ofrede gerne sommeren igen for det her. Jeg tror, at det ses som noget, der er svært at komme ind på, og hvis man er kommet ind, så bliver det set af omverden som noget stort.«

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen