Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Rasmus Nielsen Kusk

22BBMRASMUS-NIELSEN-KUSK-SA.jpg

Salg og marketing

Kender kunden i Dansk Supermarked

Rasmus Nielsen Kusk har talent. Men han høster ros for, at han netop ikke blot forlader sig på dette talent, men er bevidst om, at gode resultater også kræver flid og hårdt arbejde.

Det hårde arbejde leverer han som leder af en særlig, analytisk supportafdeling i Dansk Supermarkeds centrale indkøbsdivision. Her har han sammen med sine ti medarbejdere ansvar for dels at drive de årlige forhandlinger med leverandørerne, dels at forbedre kundernes oplevelse af sortimentet på tværs af Netto, Føtex og Bilka.

Sidstnævnte gøres gennem enorme mængder af data, som for eksempel kan afsløre, om en bestemt type almindelig hvedemel ville være bedre at erstatte med en økologisk variant, eller hvordan det er mest effektivt at placere en populær madolie i butikken.

For Rasmus Nielsen Kusk er det er naturligt, at man træffer sådanne beslutninger på baggrund af data. Men bare fordi dataene viser noget, kan virkeligheden naturligvis godt være en anelse mere kompliceret, understreger han.

»Det vigtige er, at vi træffer beslutningerne i samspil med indkøbsafdelingen, som har en stor faglig forståelse,« siger han.

Rasmus Nielsen Kusk 29 år, senior strategic procurement manager, Dansk Supermarked

 

2013: Cand.oecon. i economics and management, Aarhus Universitet

2013: Strategic and business analyst, Genan Inc., USA

2015: Strategic procurement consultant, Dansk Supermarked

2016-: Senior strategic procurement manager, Dansk Supermarked

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen