Berlingske Business
17:31Business Live lukker for i dag - på gensyn i morgen

Peter Hertz

04BBMPETER-HERTZ-IV-RKS-TTE.jpg
Peter Hertz Talent 2016

Bøger og beton

Som 22-årig var han bestsellerforfatter, seks år senere er Peter Hertz dybt involveret i en banebrydende betonteknologi og en ny spin-out model fra DTU.

»Universitetet havde opfundet et meget teoretisk koncept for bedre betonstruktioner. Patententer kom over i vores virksomhed Abeo med økonomistuderende, herunder mig, ved roret, i modsætning til tunge og dyre erhvervsfolk,« forklarer Peter Hertz.

Hans baggrund er finans, og en af hans bogsucceser handler om privatøkonomi for unge, men Peter Hertz bliver ofte mistænkt for at være ingeniør, forklarer medstifter af Abeo Alexander Wulff:

»Han har en utroligt stærk teknisk forståelse. Når han en sjælden gang må melde pas på et teknisk spørgsmål, fordi han ikke er ingeniør, kigger kunden forundret på ham.«

De tekniske aspekter involverer både bygge- og produktionsteknologi.

»Vi fremstiller et procesbesparende produkt, og vi gør det på den mest effektive måde. Det vil sige med masser af automatisering. Jeg ser store muligheder uden for byggeriet i nye, innovative produktionsmetoder, hvor det ikke længere giver mening at få produkterne lavet i Kina eller Polen.«

Trods al teknologibegejstring har Peter Hertz som iværksætter også sine forbehold.

»Jeg interesserer mig ikke for apps og web­shops. Det kan alt for mange lave, og det virker alt for ofte som varm luft.«

Peter Hertz

27 år, co-founder, Abeo

2010-: Co-founder, Abeo

2013: M.Sc., finance & strategic management, CBS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen