Berlingske Business

Peter Aksel Villadsen

22BBMPETER-AKSEL-VILLADSE#2.jpg
Peter Aksel Villadsen - Talent 2017. Foto:

Innovation og udvikling

Relationsbygger mellem to tankesæt

I Silicon Valley i Californien sidder en satellit udsendt af den danske lægemiddelvirksomhed Leo Pharma. 35-årige Peter Aksel Villadsen er vice president i Leo Innovation Lab, og hans job består i at bygge relationer og strategiske samarbejder i det californiske startup-mekka og på amerikanske universiteter som Stanford University.

Og Peter Aksel Villadsen er »en fantastisk netværker«, lyder det fra Kim Kjøller, der er executive vice president for global research & development hos Leo Pharma:

»Han arbejder altid konstruktivt og problemorienteret og har et sjældent godt blik for, hvad der er bedst for Leo Pharma og patienterne. Peter er et unikt talent og – med fare for at lyde meget gammeldags – et ordentligt menneske.«

Grænserne mellem arbejde og fritid flyder sammen for Peter Aksel Villadsen, hvis hobby er at rådgive unge startups i kunsten at stifte virksomhed. Erfaringerne bruger han til at bringe startup-mentaliteten ind på ledelsesgangen hos sin arbejdsgiver.

»Det motiverer mig virkelig at være en del af en virksomhed, der er så åben over for at forandre sig, selv om vi har 110 års historie. Samtidig er jeg meget glad for lederrollen og arbejdet med at få teamet til at levere noget, der er meget bedre end det, den enkelte kan levere,« siger han.

Peter Aksel Villadsen 35 år, vice president, technology search & partnering, Leo Pharma

2006: Cand. merc. ESG, CBS

2006: Corporate health economist, Leo Pharma

2009: Head of corporate pricing, Leo Pharma

2013: Senior director of global patient engagement, Leo Pharma

2015-: Vice president, technology search & partnering, Leo Pharma

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen