Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Organisationen skal udvikles

fwe
Niels Hyldegaard Kristensen, 32 år, er ansat som CFO hos Global Risk Management. Han kommer fra en stilling som Lead Business Analyst i Jyske Bank og er uddannet Master of Science in Economics and Management fra Aarhus Universitet. ´

Niels Hyldegaard Kristensen, 32 år, er ansat som CFO hos Global Risk Management. Han kommer fra en stilling som Lead Business Analyst i Jyske Bank og er uddannet Master of Science in Economics and Management fra Aarhus Universitet.

§ Hvilke forventninger har du til dit nye job?

Jeg forventer et stort fokus på at udvikle organisation og procedurer, så vi er klar til at udnytte de forretningsmæssige muligheder, uden at vi af den grund går på kompromis med styringsprincipper og indsigten i vores forretning.

§ Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvad bliver anderledes?

Efter mere end seks år i Jyske Bank gik jeg så småt med overvejelser om at prøve kræfter med nye udfordringer udenfor den finansielle sektor. I min nye stilling synes jeg, at det er lykkedes at finde et rigtigt spændende match mellem mine ønsker og den udvikling, som Global Risk Management skal gennemgå over de kommende år.

Rambøll, logo, Flag
LÆS MERE : De skifter job

§ Hvad har været den røde tråd i din karriere?

Den røde tråd vil jeg sige har været en søgen efter udfordringer, personlig udvikling og muligheden for at kunne gøre en forskel. Det er det drive, som ligger til grund for mit skifte til Global Risk Management.

§ Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelsesbaggrund og dit nye job?

Jeg er uddannet cand.oecon fra Aarhus Universitet og har således en bred teoretiske ballast ift. økonomi- og risikostyring. Min uddannelsesmæssige baggrund har jeg fået suppleret med en konkret forståelse for de opgaver og udfordringer som følger med driften af en finansiel virksomhed, og jeg ser en fin sammenhæng mellem uddannelse og erhvervserfaring ift. min stilling i Global Risk Management.

§ Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?

I Global Risk Management har vi altid haft en meget konservativ og konsekvent tilgang til styring af risiko og den skal bevares. Den største udfordring bliver at få gearet organisationen til at kunne realisere de forretningsmæssige muligheder uden at gå på kompromis med vores procedurer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen