Berlingske Business

Omstilling og lønsomhed

29busnavneJeanetteKiirdalMa.jpg

Jeanette Kiirdal Madsen, 46 år, er tiltrådt som direktør for Nykredit Markets.

Hun har hidtil haft ansvaret for udviklingen af finansielle produkter og investeringsprodukter i Nykredit. Hun er bankuddannet fra Privat- banken og begyndte i 2014 en Executive MBA på Copenhagen Business School.

Hvilke forventninger har du til dit nye job?
Mit mål er at sikre en succesfuld omstilling af Nykredit Markets, så vi fremadrettet er tilpasset de nye markedsvilkår. Derfor ser jeg frem til, i samarbejde med de dygtige medarbejdere i Nykredit Markets, at øge lønsomheden.

Hvilke overvejelser har du gjort dig i forbindelse med dit skifte? Hvilket bliver anderledes?
Nykredit Markets er en vigtig forretningsenhed for Nykredit, og det er afgørende, at vi bidrager positivt til koncernens resultat. Det er et stort ansvar, som jeg påtager mig med en vis ydmyghed. At få et så stort bundlinjeansvar er nyt for mig.

Hvad har været den røde tråd i din karriere?
Jeg har været en del af den finansielle sektor hele min karriere. Finansielle produkter har fyldt rigtig meget, og jeg har været tæt knyttet til de finansielle markeder.

Hvad er din uddannelse, og hvordan ser du sammenhængen mellem din uddannelses- baggrund og dit nye job?
Jeg er bankuddannet fra Privatbanken og har altid på den ene eller anden måde beskæftiget mig med rådgivning, handel og udvikling af finansielle produkter. Jeg har været ansat i Markets området i både Nordea og Nykredit.

Hvad ser du selv som de største udfordringer i din nye stilling?
Nu skal jeg først lære forretningen at kende, men omverdenen ændrer sig hurtigere og hurtigere, og det stiller store krav til vores omstillingsevne og agilitet. Den kraftigt øgede regulering, som hele den finansielle sektor er udsat for, presser lønsomheden for alle aktører.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen