Berlingske Business

Ole Dallerup

04BBMOLE-DALLERUP-S-RENSEN-.jpg
Ole Dallerup Sørensen Talent 2016

Techudvikler med forretningssans

Gennem brugeranmeldelser skiller Trustpilot skidt fra kanel i virvaret af onlinevirksomheder og er derfor afhængig af at være i spidsen af feltet, når det kommer til de nyeste tekniske løsninger. Ole Dallerup er leder af den over 50 mand store udviklingsafdeling i Trustpilot og ansvarlig for at styre virksomheden mod fremtidens e-løsninger. Han har blandt andet indført, at medarbejderne opfordres til at bruge 20 procent af deres arbejdstid på at opstøve og afprøve en masse nye teknologier, de selv finder spændende.

»Kernen i vores succes er evnen til at være på forkant med udviklingen og samtidig balancere mellem at føje nye løsninger til produktet og sikre, at de originale funktioner fortsat fungerer. Jeg ser ledelse som noget fagligt og motiverer medarbejderne ved at være med i processen,« fortæller Ole Dallerup.

Hans skifte fra tekniker til leder var naturlig, selv om han til tider savner kod­ningen.

»Det kan være svært at gå fra fagmand til at være hele virksomhedens mand, men det er kørt sømløst med Ole. Han gør arbejdet relevant og spændende for sit team samtidig med, at deres resultater er relevante for forretningen,« siger Jan Bülow, der er chief technical officer (CTO) i Trustpilot.

Ole Dallerup

33 år, vice president of engineering, Trustpilot

2007: Bachelor i computer science, Aarhus Universitet

2007: Systems developer, Dynamicweb

2010: Technical lead, Trustpilot

2013: Head of application development, Trustpilot

2014-: Vice president of engineering, Trustpilot

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen