Berlingske Business

Nu vil vi sove på stenhårde madrasser

Nu vil vi sove på stenhårde madrasser - 1
Foto:

Danskerne vil gerne sove på et hårdt underlag. Tidligere var der langt mere salg i bløde senge, men nu er danskerne gået over til hårde madrasser.

Bløde madrasser er gammeldags og det er moderne at ligge i en seng, der er fast i madrassen. Hvorfor tendensen i øjeblikket går mod, at vi danskere vil sove fastere, er der ingen entydig forklaring på.

Hos Sejs Dyner i Slagelse er tendensen helt klar, for her sælger indehaveren flest senge med faste madrasser.

- Jeg tror, at folk generelt er bange for at ligge for blødt. Mange har den opfattelse, at en blød madras lettere giver ondt i ryggen så derfor møder jeg ofte kunder, der beder om at prøve en fast madras. Jeg tror, at mange har den opfattelse, at det er sundere for ryggen at sove fast, vurderer Thomas Sejs Nielsen.

Hos Jensen Madrasser, der er blandt de største leverandører af madrasser i Skandinavien, kan man direkte af salget aflæse, at der er stor forskel på madras-valget i de enkelte lande.

- Danskerne har altid haft en tendens til at ligge mere fast end eksempelvis svenskerne og nordmændene og det er mere udtalt nu end nogensinde. Det er svært præcis at pege på, hvorfor danskerne vil ligge i så faste senge, siger møbelagent, Bent Engmark, der står bag Jensen Madrasser.

Han forklarer videre, at tyskerne ligger i endnu hårdere madrasser end danskerne og har gjort det i årevis.

Foruden trenden med hårde madrasser har danskerne gennem de senere år brugt forholdsvis mange penge på senge i forhold til tidligere. Det kan blandt andet ses i antallet af senge-butikker, der er øget over hele landet.

I branchen vurderer man, at der hvert år bliver solgt omkring 350.000 nye senge til danske familier.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen