Berlingske Business

Nikolaj Meyland-Smith

04BBMNIKOLAJ-MEYLAND-SMIT#2.jpg
Overskrift
Nikolaj Meyland-Smith Talent 2016
04BBMNIKOLAJ-MEYLAND-SMIT#3.jpg
Overskrift
Nikolaj Meyland-Smith Talent 2016

Drømmer om at nå langt

Nikolaj Meyland-Smith har det kommercielle ansvar for logistikkoncernen DSV Solutions’ kunder og en årlig omsætning på næsten 500 millioner kroner. Han leder et hold på 15 medarbejdere, der løfter både top- og bundlinjen ved henholdsvis at bibeholde og udvide kundernes engagement samt at effektivisere og optimere interne processer.

Han var blandt andets primus motor på en turnaround, der øgede produktiviteten med 24 procent på et af DSVs største og vigtigste logistiklagre. Det 35-årige ledertalent trives med ansvar og søger konstant mere indflydelse.

»Jeg har drøm om at nå så langt, som det overhoved kan lade sig gøre, og det skal i hvert fald ikke være mine ambitioner, der sætter grænserne. Som tidligere elitesejler elsker jeg at vinde, og jeg bliver stolt, når jeg sort på hvidt kan vise resultaterne af mit arbejde,« siger Nikolaj Meyland-Smith.

Henrik Mørch, der er administrerende Direktør i DSV Solutions, spår talentet en lys fremtid.

»Nikolaj er en enormt ansvarstagende fighter med en vindervilje, der smitter af på resten af holdet. Han påtager sig mere ansvar med stor hast, og jeg skal blive ved med at lægge opgaver ovenpå for at fastholde ham hos os,« fortæller Henrik Mørch.

Nikolaj Meyland-Smith

35 år, logistics director, DSV Solutions

2004: Trainee, DFDS Transport

2005: Freight coordinator, DFDS Transport

2006: Forwarding agent, Kuehne + Nagel

2012: Project manager, DSV Solutions

2013: HD 2. del, supply chain management, CBS

2013: Logistics manager, DSV Solutions

2013-: Logistics director, DSV Solutions

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen