Berlingske Business

Nikolai Johnsen­

22BBMNIKOLAI-JOHNSEN-KOM-#2.jpg

Kommunikation og public affairs

Charterselskabets talerør

Nikolai Johnsens første to sommersæsoner som pressechef for TUI i Danmark bød på en gældskrise i Grækenland og et forsøg på militærkup i Tyrkiet.

»I sådanne situationer nytter det ikke noget at stoppe op og sige: Jeg er ny. I stedet må man bare kaste sig ud i det ved at sætte sig ind i og håndtere problemstillingerne hurtigst muligt. Min telefon kan ringe klokken tre om natten, og så skal jeg være klar til at gå i krig de næste 24 timer. Det er en del af jobbet,« siger han.

For Nikolai Johnsen er rejsebranchens uforudsigelighed på ingen måde en stress­faktor, for han kan godt lide aldrig at vide, hvad morgendagen bringer, og han betragter nye situationer som spændende udfordringer.

»Der er jeg nok lidt som Pippi Langstrømpe. Jeg tænker: Det har jeg ikke prøvet før, så det er jeg nok god til. Man skal tro på det. For mig er det halvdelen af opskriften på god kommunikation,« siger han.

Sales- & country manager Gorm Pedersen fra TUI fremhæver bl.a. Nikolai Johnsens evner til at danne sig et overblik, se kunderne i øjnene og kommunikere tydeligt:

»Og så har en meget global tankegang, hvilket har været en kæmpe styrke i skiftet fra Star Tour til TUI. Han har en naturlig interesse i at dygtiggøre sig, lyst til at lære og er interesseret i andre menneskers virke.«

Nikolai Johnsen 34 år, pressechef for TUI i Danmark

 

2007: Cand.comm., RUC

2004: Traffic manager, Mediacom

2006: Pressemedarbejder, Spillerforeningen

2008: Juniorkonsulent, seniorkonsulent, teamleder, MSLGROUP Denmark

2015-: Pressechef, TUI

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen