Berlingske Business

Morten Meisner-Jensen

04BBMMorten-Meisner-Jense#2.jpg
Morten Meisner Jensen iværksætter Talent 2016

Udfordreren

Jeg brænder for at udvikle digitale produkter og services, der udfordrer traditionelle brancher. Store etablerede virksomheder har oftest svært ved at innovere indefra, og det åbner for innovative ideer og startups som vores.«

Morten Meisner-Jensen har som serie­iværksætter taget livtag med brancher som forlag, foto og reklamevirksomhed.

Hans mest kendte bedrift er e-bogsforlaget Mofibo, der blandt mange andre ting har styr på timingen. Siden starten i 2013 er markedet firedoblet, og Mofibo har i dag mere end 100.000 betalende brugere.

Morten Meisner-Jensens seneste projekt går i lag med en træg branche, autoservice.

»Bilen er en vigtig investering, men der følger en masse vedligeholdelse og besvær med. Rubberduck Car Service er din personlige mekaniker i lommeformat. Du klikker på knappen, vi kommer og hjælper. Kunden er i centrum, ikke værkstedet,« forklarer han.

Rubberduck Car Service starter med skift af vinterdæk, hvilket omkring to millioner danskere besværes med hvert år.

Morten Meisner-Jensen talent bekræftes af en af iværksætterfagets bedste, Morten Strunge, manden bag blandt andet Onfone.

»Morten har iværksætteri i blodet. Han er en af de få, der forstår og kan handle på forbrugeradfærd, brand og teknologi,« siger Morten Strunge.

Morten Meisner-Jensen

35 år, co-founder, Rubberduck Car Service

2005: Digital business developer, Magnum Photos, New York

2006: Cand.comm., Roskilde Universitet

2006: Co-founder, creative director, Copenhagen Exclusive

2008: Founder & CEO, Revolt

2010: Creative developer, Republish

2013-: Co-founder, Mofibo

2016-: Co-founder, Rubberduck Car Service

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen