Berlingske Business

Morten Hellesøe Poulsen

04BBMMORTEN-POULSEN-IV-RK#4.jpg
Overskrift
Morten Poulsen iværksætter
ny
Overskrift
ny
Overskrift
04BBMMORTEN-POULSEN-IV-RK#4.jpg
Overskrift
Morten Poulsen iværksætter

Manden fra Google

En iværksætter skal kunne forklare sin vision, og det kan Morten Poulsen.

»Han har været virkelig god til at formidle sit koncept til investorer, men også til medarbejdere. Det er vigtigt i en startup, hvor iværksætteren ofte er afhængig af at kunne begejstre og engagere,« fortæller Helle Uth fra Seed Capital, som har investeret i Morten Poulsens nyeste virksomhed Plytix.

Her bruger talentet sin erfaring fra et verdens mægtigste firmaer, Google, til at gøre forbrugerdata anvendelige og dermed værdifulde for en helt ny kategori virksomheder, producenterne.

»Vi hjælper virksomheder som Stelton og Rosendahl med at finde ud af, hvad der sker med deres produkter, når de bliver solgt via en resellers hjemmeside. Ved at gå i dybden med data kan du se, hvordan dine kunder interagerer med produkterne hos Bahne og Illums Bolighus og så videre. Dermed får de adgang til en ny dimension af markedsdata. Det hjæper dem med at forstå kunderne, og de sparer penge på andre traditionelle aktiviteter,« forklarer Morten Poulsen.

Data og analytics vil fortsætte med at præge mediemarkederne, men det er stadig brug for nytænkning for at tiltrække kunderne.

»Du skal hele tiden være kreativ i din måde at se data på, finde nye sammenhænge, nye trends. Ellers er det jo bare data.«

Morten Hellesøe Poulsen

30 år, co-founder, CEO, Plytix

2011: M.Sc. global management and manufacturing, SDU

2010: Managing director, STARTit

2011: Account manager, Google

2012: Project lead, Google

2014-: Co-founder, CEO, Plytix

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen