Berlingske Business

Milliardærernes fyldige champagne-fester

Milliardærernes fyldige champagne-fester - 1
Foto:

Krisen kradser, men det afholder verdens største milliardærer fra at holde pompøse fester til mange millioner kroner.

For nogen kradser krisen for andre gør den ikke. Til sidstnævnte kategori hører topeliten af milliardærer.

Det fremgår af en artikel på hjemmesiden pleasure.dk. Artiklen tager et blik på verdens vildeste milliardfester. Og det er tydeligt at selv i krisetider, så bruger nogle af verdens rigeste mænd stadig formuer på en sjov aften, hvor de vil fornøje et par tusinde af deres venner.

3000 flasker champagne
Pleasure.dk har tidligere skrevet om verdens hidtil dyreste fest. Den blev holdt i Dubai og alene fyrværkeriet kostede 15 mio. kr. Så tykke tegnebøger bliver der ikke brugt denne gang, men mindre kan også gøre det.

Eksempelvis skulle det ikke gå stille af, da den britiske beklædningskonge Philip Green fejrede sin 55 års fødselsdag.

Han havde inviteret 100 af sine nærmeste venner, og de blev forkælet med et femdages ophold på Maldiverne, hvor der blev budt på 3000 flasker champagne, topløse professionelle dansere fra hele verden, en 10 meter høj Buddha i granit (fløjet ind) og selvfølgelig fyrværkeri, der kunne ses milevidt omkring øgruppen.

Rod Stewart underholdt
Historien melder ikke noget om, hvordan Philip Green vil fejre sin 60 års fødselsdag.

Det gjorde kapitalkongen Steve Schwarzman til gengæld med promp og pragt. Midt i Nev York gav Steve Schwarzman sine 350 nærmeste venner en god aften i Park Avenue Armory.

Underholdningen var sikret med en privat koncert med Rod Stewart. Prisen for festen var tre mio. dollar, og den skotske sanger har helt givet fået sin del af den portion penge.

 
Fik du læst:

Billedserie: Verdens rigeste

Billedserie: Verdens rigeste kendisser

80 mio. kr. i indmeldelsesgebyr

Hvem holder verdens dyreste firmafest?

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen