Berlingske Business

Mikkel Skou Larsen

04BBMMIKKEL-SKOU-LARSEN--KO.jpg
Mikkel skou Larsen økonomi Talent 2016

Drevet af konkurrence

Kvalitet og orden i kolonnerne er mantraet, når tal forlader Mikkel Skou Larsens afdeling i ISS. Det ved hans team, men han forlanger intet mindre af sig selv.

Som group vice president, head of group financial reporting & support, håndterer Mikkel Larsen og hans ti mand store team bl.a. ISS’ måneds- og kvartalsregnskaber.

»Vi har styrket rådgivningsdelen og bistår nu også CFOerne i forretningen. Det er spændende, men vores kerneydelse skal naturligvis først og fremmest være på plads,« forklarer han og roser i samme åndedrag kollegernes flid og evner.

Som sportsmand trækker Mikkel Larsen på sin entusiasme og sit udviklede konkurrencegen. Ambitionerne er ikke nået endnu, og som han udtrykker det, vil han se, hvor langt talentet rækker.

»Om det bliver CFO, er mindre vigtigt. Det er derimod udvikling af mig selv og dem omkring mig.«

Hans chef, Peter Harder Thomsen - senior vice president og head of group controlling - er ikke i tvivl om, at Mikkel Larsen kan drive det vidt, og han beskriver ham som ekstremt fagligt skarp, ambitiøs og reflekteret.

»Han har fået sin ilddåb i en tung og eksponeret position i en high-perfomance-kultur. Og han har bestået med brask og bram,« siger Peter Thomsen.

Mikkel Skou Larsen

32 år, group vice president, head of group financial reporting & support, ISS A/S

2011: Statsautoriseret revisor

2011: Group internal auditor, ISS

2013: Senior group internal auditor, ISS

2014-: Group vice president, head of group financial reporting & support, ISS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen